Wyszukiwanie

Licznik

Liczba wy鈍ietle:
1030134

List Przewodnicz帷ego KEP do Marsza趾a Sejmu

L.dz. 2935/2006/KEP
Przemy郵 – Warszawa, 02. XI.2006

Szanowny Pan Marek Jurek
Marsza貫k Sejmu RP
Warszawa


Szanowny Panie Marsza趾u,

debata, kt鏎 w tych dniach rozpocz掖 Sejm RP nad zmian art. 38 Konstytucji, aby zapewni w Polsce ochron 篡cia “od momentu pocz璚ia a do naturalnej 鄉ierci”, staje si okazj do tego listu, b璠帷ego odpowiedzi na przedstawiony stan niekt鏎ych dyskusji parlamentarnych w ostatnim czasie. Debaty sejmowe niekiedy budz mieszane uczucia w naszym (i nie tylko naszym) narodzie, a “pojedynki” poszczeg鏊nych partner闚 debaty nie zawsze s, chocia mog造by by, wzorem wra磧iwo軼i wychowawczej, co powoduje, 瞠 i podstawowe dla spo貫cze雟tw sprawy umykaj uwadze, a trzeba do nich wraca i ujawnia warto嗆 uchwa, kt鏎e s逝膨 spo貫cze雟twu, uprzedzaj czasy i wybiegaj ponad dora幡 korzy嗆 jednostki czy ugrupowania.

Chwa陰 naszego Sejmu sta豉 si ostatnio Uchwa豉 bioetyczna, kt鏎a uzyska豉 poparcie Izby w 82% i mimo, 瞠 Parlament Europejski pozostanie wolny w przyj璚iu tej opcji, to polscy parlamentarzy軼i spe軟ili obowi您ek odpowiedzialnego my郵enia o los post瘼u medycznych eksperyment闚 w powi您aniu z etyk.
Podobnie 72% Pos堯w, wypowiadaj帷ych si za podj璚iem prac nad ustaw chroni帷 篡cie od momentu pocz璚ia 鈍iadczy o powa積ym podej軼iu do tej zasadniczej sprawy. Odkrycie a nie zacieranie podstawowych praw natury, pokorne pochylenie czo豉 przed ich transcendencj a nie ich przekre郵anie jest chwa陰 prawodawstwa.

Konstytucja powinna okre郵a i chroni porz康ek, 豉d moralny i spo貫czny, zgodny z tym podstawowym prawem, kt鏎e nast瘼nie prawo szczeg馧owe ukierunkowuje, ukonkretnia i chroni.

Funkcj Konstytucji jest orientowanie prawodawstwa i z tej racji normy konstytucyjne musz by bardzo wyra幡e i dlatego prawo do 篡cia i konieczno嗆 jego ochrony przez jednoznaczny zapis w Konstytucji, w spos鏏 naprawd je gwarantuj帷y, powinien znale潭 swe miejsce.

Sprawa ochrony 篡cia od chwili pocz璚ia a do naturalnej 鄉ierci jest postulatem rozumu i poprawnego sumienia niezale積ie od wyznawanej wiary, chocia wiara umacnia szacunek do praw natury wpisanych w serce ka盥ego cz這wieka.

Losy ludzi decyduj si dzi w sferze zasad uznanych za podstawowe. To zasady ukierunkowuj rozw鎩 cywilizacji 篡cia lub 鄉ierci. Ka盥y cz這wiek niewinny ma absolutne prawo do 篡cia i 瘸dna w豉dza publiczna nie ma prawa zezwala na zabijanie niewinnego cz這wieka (aborcja, eutanazja. bioeksperymenty itp.).

Sprawa ochrony 篡cia nale篡 do fundament闚 etyki, stoi ponad wymiarem i interesem politycznym jakiejkolwiek partii. Wszyscy politycy, publicy軼i i poszczeg鏊ni obywatele, na miar swoich mo磧iwo軼i maj obowi您ek popierania ochrony 篡cia i zabiegania o to, aby inni je popierali. Uczciwy cz這wiek nie mo瞠 patrze oboj皻nie na z這 i krzywd gro膨c niewinnemu i bezbronnemu cz這wiekowi!

Trzeba broni nasze my郵enie, nasze sumienia i nasz nar鏚 przed cywilizacj 鄉ierci!

 [1]  2  » 

Powr鏒

安i皻a

Sobota, II Tydzie Adwentu Rok B, II Dzie Powszedn

Liturgia s這wa

Czytania:

  • Ewangelia:

Sonda

Jak cz瘰to odmawiasz r騜aniec?

Codziennie

Kilka razy w tygodniu

Bardzo rzadko, okazjonalnie

Powiem szczerze: wcale!


Statystyki

www.stat.4u.pl

D德i瘯