Wyszukiwanie

Licznik

Liczba wy鈍ietle:
979451

«ζtwiej jest wielb陰dowi przej嗆 przez ucho igielne, ni bogatemu wej嗆 do kr鏊estwa niebieskiego» (Mt 19, 24)

S這wo 砰cia na listopad 20091

[...]


Czy to zdanie nie robi na tobie wra瞠nia?


My郵, 瞠 nie bez powodu jeste zak這potany i zastanawiasz si, co powiniene zrobi. Jezus nie m闚i niczego bez powodu. Trzeba wi璚 i te s這wa wzi望 serio, nie pr鏏uj帷 ich 豉godzi. Spr鏏ujmy odnale潭 prawdziwe znaczenie tych s堯w Jezusa, przygl康aj帷 si Jego postawie wobec bogatych. Odwiedza przecie osoby zamo積e. Do Zacheusza, kt鏎y odda tylko po這w swoich d鏏r, powiedzia: Zbawienie wesz這 do tego domu.


Dzieje Apostolskie przekazuj nam, 瞠 w Ko軼iele pierwotnym wsp鏊nota d鏏r by豉 dobrowolna, a zatem nie wymagano ca趾owitego wyrzeczenia si wszelkiej w豉sno軼i. Jezus nie mia zamiaru zak豉da wsp鏊noty z這穎nej wy陰cznie z os鏏 powo豉nych [...] do na郵adowania Go przez wyrzeczenie si wszystkich bogactw. A przecie m闚i: "ζtwiej jest wielb陰dowi przej嗆 przez ucho igielne, ni bogatemu wej嗆 do kr鏊estwa niebieskiego".

Co wi璚 pot瘼ia Jezus? Na pewno nie dobra ziemskie, lecz postaw cz這wieka, kt鏎y przywi您a si do nich.
Dlaczego?
To jasne: poniewa wszystko nale篡 do Boga, natomiast cz這wiek bogaty post瘼uje tak, jakby bogactwa by造 jego w豉sno軼i.


Bogactwa za郵epiaj cz這wieka i sprzyjaj jego wadom, zajmuj帷 豉two w jego sercu miejsce Boga. 安. Pawe Aposto pisa: "A ci, kt鏎zy chc si bogaci, wpadaj w pokus i w zasadzk oraz w liczne nierozumne i szkodliwe po膨dania. One to pogr捫aj ludzi w zgub i zatracenie. Albowiem korzeniem wszelkiego z豉 jest chciwo嗆 pieni璠zy. Za nimi to uganiaj帷 si, niekt鏎zy zab陰kali si z dala od wiary i siebie samych przeszyli wielu bole軼iami"2.

Ju Platon stwierdzi: Niemo磧iwe, aby cz這wiek bardzo dobry by jednocze郾ie bardzo bogaty.

Jak wi璚 postaw powinien przyj望 cz這wiek, kt鏎y posiada dobra?


Jego serce powinno by wolne, ca趾owicie otwarte na Boga. Powinien czu si zarz康c swoich d鏏r i zdawa sobie spraw, 瞠 - jak m闚i Jan Pawe II - ci捫y na nim hipoteka spo貫czna. Poniewa dobra tej ziemi nie s z貫 w swej istocie, nie trzeba nimi gardzi, lecz nale篡 je dobrze u篡wa. Nie r瘯a, lecz serce powinno znajdowa si daleko od nich. To znaczy, 瞠 trzeba umie wykorzystywa je umiej皻nie dla dobra innych. Kto jest bogaty, jest nim nie dla siebie, lecz dla innych.

 [1]  2  » 

Powr鏒

安i皻a

Wtorek, XX Tydzie zwyk造 Rok A, I Wspomnienie Na

Liturgia s這wa

Czytania:

  • Ewangelia:

Sonda

Jak cz瘰to odmawiasz r騜aniec?

Codziennie

Kilka razy w tygodniu

Bardzo rzadko, okazjonalnie

Powiem szczerze: wcale!


Statystyki

www.stat.4u.pl

D德i瘯